حمدي النقاز يتصدر ترند مصر بعد هروبه من الزمالك

مشاركة
حمدي النقاز حمدي النقاز
دار الحياة 02:19 م، 02 ديسمبر 2019

تصدر هشتاغ اللاعب التونسي في نادي الزمالك المصري حمدي النقاز محركات البحث على جوجل ومواقع التواصل الاجتماعي بعد الإعلان عن فسخ تعاقده مع نادي القلعة البيضاء من طرف واحد.

وغرد الآلاف من المصريين على الهشتاغ متهمين حمدي النقاز بالهروب من نادي الزمالك المصري في وقت حساس يعيشه نادي القلعة البيضاء.

اقرأ ايضا: رئيس وزراء مصر يؤكد على عمق العلاقة مع الامارات

وعن سبب فسخ العقد قال النقاز: "تم فسخ التعاقد مع نادي الزمالك من طرفي لعدم دفع مستحقاتي المالية، وليس لشهر ولا اثنين"، الأمر الذي اعتبره جمهور الزمالك بالهروب والخيانة للنادي.

وكان المئات من المغردين عبر موقع تويتر وخاصة الجماهير المنافسة لنادي القلعة البيضاء علقوا تحت وسم حمدي النقاز بتعليقات ساخرة من نادي الزمالك المصر".

عبير وفاء قالت: النقاز هرب، وساسي هيحصله قريب، وطارق هيخلع بردو، كل ده بسبب كهربا لما سجل المكالمة بتاعة أمير لما قاله ارجع وخد 50 مليون وبعتها لطارق وزمايلو ال ليهم مستحقات صباحكم جميل كابتسامة ابننا البار".

أما مصطفى علق بالقول: الفرق مش ف علي معلول وحمدي النقاز على فكرة والمقارنة بينهم لأ الفرق بين كيان الأهلي ومعاملته مع اللعيبة والمحترفين وعزبة الزمالك اللى ماسكها مرتضى منصور وعياله وعصابته".

أما الناشط أحمد قال: "بغض النظر عن مرتضى وابنه اي لاعب بيلعب في الزمالك عشان الفلوس يغور في داهيه الي مش قادر يستحمل النادي شويه وعايز يهرب نثق فيه ازاي ولا نسترجلك ازاي"